‘Özel oyunların hiçbir manası yok’
Layden’a nazaran, AAA oyun geliştirme maliyetlerinin süratle artması, oyunların tek bir platformda satılmasını riskli hale getiriyor. Platform kısıtlamaları ise, oyun yayıncılarının potansiyel müşteri kitlesini daraltıyor ve oyunların öteki platformlara yayılması ile sonuçlanıyor. Üstelik yetkili isim, oyunlara olan erişimin kolaylaşmasından ve fiyatsız oyunların son devirdeki yükselişine dikkat çekti. Bu nedenle ”ayrıcalığın hiçbir manası yok”.
Ayrıca eski Sony Interactive lideri, değişen görüntüyü ”Devrim” olarak nitelendirdi ve konsol üreticilerinin artık iş birliği yapmaları gerektiğini vurguladı. Çünkü Sony ve Microsoft üzere devlerin, yeni gerçeğe ahenk sağlamaya başladığını hatırlatalım. Lakin Layden’a nazaran, taşınabilir aygıtlar alanında bu değişim daha karmaşık biçimde gerçekleşiyor.
Özellikle Apple’ın iOS pazarındaki hakimiyetini muhafaza eforları ve düzenleyicilerin izlemesi nedeniyle, taşınabilir oyun sanayisi için platformlar ortası entegrasyon ve çeşitlendirme çalışmaları durmuyor. Sonuç olarak Layden, oyun sanayisinin önümüzdeki devirde daha fazla platform çeşitliliği ve iş birliği göreceğini ve ”bu değişime ahenk sağlayamayan şirketlerin rekabet avantajlarını kaybedebileceklerini” belirtti.